Nieruchomości online - gdzie reklamować nieruchomości?


Gdzie reklamować mieszkanie i dom na sprzedaż- nowoczesny marketing nieruchomości 2020.


Według danych GUS w 2019 roku zawarto ponad 481 000 umów kupna sprzedaży nieruchomości. Znaczna część z nich dotyczyła rynku mieszkaniowego. W poniższym artykule przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Was pytania. W skrócie:


Od czego zacząć sprzedaż nieruchomości?
Gdzie zamieścić ogłoszenia na sprzedaż?
Ile trwa sprzedaż mieszkania?
Czy reklamować mieszkanie samemu czy przez agencję.

Obecna sytuacja na rynku nieruchomości wymaga od sprzedającego wykonania określonych działań aby pozyskać odpowiedniego klienta. Celowo podkreślamy słowo odpowiedniego, gdyż nie jest sztuką sprzedać nieruchomość lecz uzyskać za nią atrakcyjną cenę (tym bardziej że najpierw dzwonią do właścicieli handlarze nieruchomości oraz osoby szukające mieszkania pod twz flip nieruchomości).


Na te i inne pytania znajdą Państwo odpowiedź w naszym artykule. Zacznijmy zatem od początku:


Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty do transakcji.
To najważniejsza część , gdyż bez nich nie dokonasz żadnej transakcji u notariusza ,a na niektóre z nich trzeba nieraz czekać nawet 14 dni. O same dokumenty spyta Cię każdy konkretny kupujący oraz agencja nieruchomości (jeśli zakładasz opcję współpracy z biurem nieruchomości).



zdjęcia nieruchomości

Zrób profesjonalne zdjęcia:

Jeśli nie znasz się na fotografii – zatrudnij profesjonalną firmę – dobre zdjęcia to podstawa efektywnej i skutecznej reklamy w internecie. Obecnie na rynku jest sporo firm zajmujących się tematyką przygotowania nieruchomości na sprzedaż. Oferują one zarówno opcję wykonania profesjonalnych fotografii jak i przygotowania profesjonalnego filmu. Koszt takiej usług od 200-1500 zł ( w zależności od wykupionego wariantu).


Jeśli masz taką możliwość wykonaj rzut teczniczny mieszkania (odręczny) lub komputerowy 3D. Jest to szczególnie ważne przy dużych nieruchomościach lub domach. Profesjonalny rzut pozwoli kupującemu zapoznać się z rozkładem pomieszczeń w mieszkaniu oraz zaplanować jego przyszłą aranżacje. Jeśli sprzedajesz dom (zwłaszcza tradycyjny z dachem dwuspadowym) poproś o jego wykonanie architekta wnętrz. Nie jest to droga usługa a znacznie przyspiesza i ułatwia sprzedaż nieruchomości. Poniżej przedstawiamy przykładowy rzut jaki wykonaliśmy dla naszego klienta:


rzut 3d mieszkania

Bardzo dobrym pomysłem jest również nadgranie filmu z wnetrza mieszkania. Współczesne smartfony nagrywają je w rozdzielczości Full HD i 4K a sam film możesz umieścić bezpłatnie w serwisie Youtube. Film z wnętrza mieszkania pokaże w idealny sposób jego układ oraz wygląd pomieszczeń. Jedna porada – nagrywaj zawsze w słoneczny dzień w przeciwnym razie jakość filmu będzie niższa i pojawi się na nim charakterystyczne „smużenie”. Poniżej przykładowy film z naszego partnerskiego serwisu Nieruchomosci-Wroclaw.Net :


Film promocyjny:

Home Staging – czy warto skorzystać z usługi?


Coraz większą popularność zyskuje tzw Home Staging czyli specjalne przygotowywanie mieszkań na sprzedaż. Czy warto? Tutaj zdania są podzielone – na pewno mały lifting przed sprzedażą warto zrobić. Firmy zajumjące się Home Staging posiadają wiele przydatnych dekoracji, rekwizytów i profesjonalny sprzęt fotograficzny więc potrafią pokaz wnętrze mieszkania z naprawdę atrakcyjnej strony. Ich zdjęcia są o wiele lepszej jakości niż te wykonane przez właścicieli nawet dobrym aparatem fotograficznym.


home staging 2020

Warto jednak pamiętać, że dobry home staging musi być dobrany do charakteru wnętrza nieruchomości. Jeśli mieszkanie ma zbyt wysoką cenę ofertową, wysoki wskaźnik cena za metr, oraz jest w złym stanie technicznym Home Staging wywoła odwrotne wrażenie – kupujący pomyśli, że tuszujesz wady techniczne mieszkania i sztucznie starasz się zawyżać cenę. Ważna kwestia – jeśli zakładasz sprzedaż przez agencję nieruchomości – sami agenci podpowiedzą Ci co można zmienić w mieszkaniu. Do najczęściej wykonywanych zmian na nieruchomości należą:


zmiana oświtlenia,
dekorowanie wnętrza,
montaż zasłon,
dodawanie rekwizytów do zdjęć,


Reklama mieszkań i domów w internecie.


Dochodzimy do najważniejszej kwestii: czy reklamę chcesz wykonywać sam czy chcesz powierzyć to agencji nieruchomości. W pierwszym wariancie musisz być przygotowany na wydatek rzędu kilkuset złotych. Aby ogłoszenie było widoczne w internecie wymagane jest jego cykliczne odświeżanie (najlepiej na kilku wiodących portalach o czym poniżej).


Zakładając, że mieszkanie w Polsce sprzedaje się około 90 dni, a ogłoszenia najczęściej dodaje się na 14 lub 30 dni wymaga to płatnego odnawiania ich (zazwyczaj na kilku z portali aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców) Teoretycznie można dodawać mieszkania na stronach tylko prywatnych (tzw bez pośredników), ale agencje nieruchomości i tak wypatrzą takie ogłoszenia i będą się z Tobą kontaktować. Wyjątkiem od tej zasady jest sprzedaż kawalerek lub małych mieszkań – popyt na nie jest tak duży na rynku nieruchomości, że nie wymagają dodatkowej pracy.


Dlatego właśnie duża część sprzedających kieruje oferty bezpośrednio do agencji – nie muszą odbierać dziesiątków telefonów w ciągu dnia z prośbą o podpisanie umowy, samodzielnie umawiać się na prezentacje, kilkurkorotnie przekazywać tych samych informacji - długofalowo jest to tla nich irytujące jeśli np. prowadzą na codzień firmę.


portale nieruchomości

Które portale nieruchomości wybrać?



W reklamie nieruchomości najlepiej sprawdzają się najbardziej popularne portale nieruchomości oraz lokale serwisy ogłoszeniowe. Nadal dobrym pomysłem jest anons w lokalnej gazecie (często ściąga klientów gotówkowych). Jeśli decydujesz się na samodzielną reklamę – pamiętaj o dodatkowo płatnych wyróżnieniach – na każdym większym portalu znajduje się kilkadziesiąt tysięcy ofert dlatego warto je odświeżać, aby było widoczne dla kupujących.


Liderem w pozyskiwaniu klientów jest serwis Otodom.pl Jeśli chodzi o reklamę nieruchomości oraz odzew od realnych klientów dobrymi portalami są gratka.pl oraz gumtree.pl . Oba portale posiadają najlepiej posegregowane oferty, łatwą obsługę panelu do wyszukiwania nieruchomości oraz szybko pozyskują klientów od daty publikacji oferty. Poniżej podajemy statyskyki odwiedzin – dane według Gemius.pl



Najlepsze portale nieruchomości:



1. OLX.pl - 4 857 775
2. Otodom.pl 3 737 097
3. Gratka.pl 1 473 599
4. Morizon.pl 1 334 887
5. Domiporta.pl 789 702
6. Nieruchomosci-Online.pl 616 425

Dobrym pomysłem mającym na celu poprawę widoczności ogłoszenia i pozyskiwanie nowych klientów jest również reklama w Social Media (Facebook, Twitter, LinkedIn). Wszystkie portale pozwalają na wysłanie informacji do dużej grupy znajomych zupełnie bezpłatnie.


Marketing biura nieruchomości. - usługi premium.


Agencje nieruchomości działają w nieco inny sposób – reklamują nieruchomości równolegle do innych portali przez co mają o wiele więcej potencjalnych kupujących. Dodatkowo kierują ofertę do już zarejestrowanych w bazie klientów (często gotówkowych), przez co ich czas sprzedaży nieruchomości jest dużo krótszy niż prywatnej osoby. Dobra agencja nieruchomości może w krótkim czasie reklamować Twoje mieszkanie nawet do ponad tysiąca potencjalnych kupujących.


Co ważne sprzedający nie płaci za samą reklamę nieruchomości do momentu transakcji. Technicznie rzecz biorąc samą prowizję może pokryć z ceny mieszkania. Sprzedający więc współpracując z dobrą agencją nieruchomości nie ponosi tak naprawdę kosztów sprzedaży tym bardziej że samą prowizję można opcjonalnie doliczyć do ceny sprzedawanej nieruchomości.


Współpraca z agencją opłaca się zwłaszcza jeśli sprzedajesz mieszkanie z rynku pierwotnego oraz mieszkanie do remontu. Agencja pokazuje wtedy mieszkanie jak wygląda oraz jak może wyglądać po remoncie (np. zatrudniając do tego architekta wnętrz tworzącego tzw. renderingi – zobacz więcej w sekcji projektowanie mieszkań i apartamentów.


agent nieruchomości

Reasumując: współpracując z dobrym biurem masz zapewniony dostęp do:
- duże grupy potencjalnych kupujących,
- dodatkowy dostęp do klientów gotówkowych,
- bardzo dobrego marketingu internetowego za który nie płacisz,
- rozliczenia prowizji po transakcji,


Reklama nieruchomości komercyjnych i drogich apartamentów.

Zasadniczo dobrym pomysłem jest reklama na standardowych portalach dotyczących reklamy nieruchomości jak i w serwisach publikujących oferty biznesowe.


Wynika to z faktu, iż często właściciele firm poszukują nieruchomości właśnie poprzez kanał biznes2biznes, czyli prościej mówiąc serwisy biznesowe. Jeśli reklamujesz nieruchomość dla klientów z zagranicy dobrym pomysłem jest również zrobienie filmu i granie go na youtube – potencjalny klient będzie sam mógł obejrzeć wnętrze nieruchomości oraz ocenić czy jest dla niego atrakcyjna. Jeśli zależy Ci na szerszej reklamie warto skupić się również na serwisach z nieruchomościami zagranicznymi (np. World-Listings.com).


Zapraszamy do współpracy w zakresie sprzedaży i wynajmu nieruchomości, działamy na terenie Wrocławia i Warszawy. Szczegóły dotyczące zleceń omawiamy z klientami pod numerem: +48-604-978-704.



zarządzanie najmem domów i mieszkań                  apartamenty                          prowizja pośrednika nieruchomości
 Zarządzanie 
najmem Wrocław
         Prowizja pośrednia nieruchomosci 2019       Nieruchomości luksusowe Wrocław