Sprzedaż mieszkania przez biuo nieruchomosci nieruchomości. Czy warto korzystać z biura nieruchomości?
Sprzedaż mieszkania lub domu przez biuo nieruchomości to szansa na zmianę swojego lokum i znalezienie wymarzonych czterech kątów. Masz już upatrzone większe mieszkanie lub przeprowadzasz się do innego miasta? Z taką sytuacją mają do czynienia setki osób w naszym kraju. Jak zatem szybko sprzedać mieszkanie korzystając z usług pośrednika? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się jakie są największe zalety współpracy z agencją nieruchomości.
Jak sprzedać mieszkanie?
Zasadniczo każda transakcja na rynku nieruchomości opiera się według poniższego schematu:
1.Przygotuj niezbędne dokumenty do transakcji.
2Wykonaj profesjonalne zdjęcia oraz film prezentujący nieruchomość.
3.Przygotuj rzut mieszkania – przydatna informacje przyspieszająca sprzedaż nieruchomości.
4.Ustal prowizję biura nieruchomości za sprzedaż mieszkania/domu.
5.Opracuj plan marketingowy.
Początki. Dokumenty i cena transakcyjna. Jak wygląda sprzedaż mieszkania/domu przez agencję nierchomości?
Najpierw zdobądź wszystkie dokumenty dotyczące nieruchomości – akt notarialny, przydział, księgę wieczystą (jeśli została założona dla mieszkania), opłaty za czynsz i media. Będą one wymagane do transakcji i zaoszczędzą czas. Dla kupujących zgromadzony komplet dokumentów to sygnał, że właściciel jasno przedstawia sytuację prawną mieszkania i nie ma nic do ukrycia. Na spotkaniu z agentem nieruchomości zostaniesz poproszony o ich okazanie jeszcze przed transakcją.
Jeszcze przed spotkaniem z klientami warto ustalić razem z pośrednikiem cenę transakcyjną, za którą można sprzedać nieruchomość. Osoby zajmujące się obrotem nieruchomościami mają najbardziej aktualną wiedzę na temat cen transakcyjnych na rynku – bardzo często zupełnie innych, niż te widniejące na portalach internetowych. Pozwala to znacznie skrócić czas sprzedaży nieruchomości. Jednocześnie doświadczony pośrednik jest w stanie sprzedać nieruchomość często drożej niż początkowo chcial właściciel.
Fotografia nieruchomości i marketing internetowy.
Sprzedając mieszkanie warto przygotować profesjonalne zdjęcia przygotowane aparatem z szerokokątnym obiektywem (lepiej ukazuje wnętrze mieszkania na jednym zdjęciu). Każdy z pokoi powinien być odpowiednio sfotografowany (należy unikać zdjęć robionych pod światło, gdyż wychodzą nieatrakcyjnie). Zasadniczo nie jest to trudne, bo praktycznie wszystkie dzisiejsze aparaty robią zdjęcia w rozdzielczości FullHD lub 4K. Jeśli jest taka możliwość postaraj się o rzut techniczny mieszkania, gdzie najlepiej widoczne jest usytuowanie pomieszczeń.
Reklama nieruchomości w Internecie.
Tutaj zdecydowanie lepiej zlecić usługę sprzedaży i marketingu dobrej agencji nieruchomości. Dla kupującego jest to korzystne z dwóch względów. Po pierwsze: nie wydajesz pieniędzy na reklamę mieszkania. Firmy zajmujące się obrotem nieruchomościami potrafią przeprowadzić w efektywny sposób dużą kampanię marketingową i dosyć szybko pozyskać klientów na wskazane nieruchomości. Sprzedający nie ponosi z tego tytuły opłat.
Inwestując w reklamę samodzielnie nie uzyskasz podobnych wyników do agencji nieruchomości, a Twoje ogłoszenia będą się szybko przedawniały. Zamieszczając ogłoszenia samodzielnie, będziesz musiał automatycznie je opłacać i wydawać pieniądze na następne ogłoszenia.
Kolejnym minusem samodzielnej reklamy jest konieczność odbierania bardzo dużej ilości telefonów od potencjalnych klientów i innych biur nieruchomości (w ciągu pierwszego tygodnia liczba ta waha się od kilkudziesięciu do ponad setki w przypadku atrakcyjnej oferty sprzedaży). Nawet jeśli umieścisz ogłoszenie na portalu przedstawiającym oferty nieruchomości „bez pośredników” i tak o takiej ofercie dowiedzą się lokalne biura.
Korzystając z usług dobrej agencji sam określasz terminy spotkań z klientami w tygodniu i nie musisz umawiać się na często odwoływane spotkania. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie dla osób mających dynamiczny , często zmieniający się tryb pracy. Sam określasz godziny i terminy spotkań z klientami. Jeśli mieszkasz poza granicami kraju świetnym rozwiązaniem jest zdanie kluczy do agencji nieruchomości – wtedy agenci samodzielnie prezentują nieruchomość.
Ważną kwestią jest w tym wyspadki zdanie kluczy do agencji wraz z pokwitowaniemoraz spisanie wcześniej liczników mediów. Jeśli interesuje Cię ten temat sczegółowo zobacz nasz artykuł: Gdzie reklamować nieruchomości?
Prowizja pośrednika za sprzedaż mieszkania/domu. „Ile bierze biuro nieruchomosci”?
Jeśli korzystasz z biura nieruchomości ustal szczeegółowo razem z firmą prowizję za przeprowadzenie transakcji (najlepiej umówić się na stawkę prowizyjną wyrażoną kwotowo). Jest to szczególnie pomocne przy negocjacjach i ustalaniu warunków przeprowadzenia transakcji sprzedaży nieruchomości.
Prowizje za sprzedaż nieruchomości wahają się od kwoty 1,5% brutto do 2,9% w przypadku skomplikoanych transakcji. Jeśli planujesz sprzedać kilka nieruchomości poinformuj wtedy o tym agencję-możesz ustalić stawkę prowizji indywidualnie.
Dobrym rozwiązaniem jest również doliczenie prowizji do ceny mieszkania (wyjątkiem jest sytuacja kiedy przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość o małym metrażu – doliczona do ceny prowizja podwyższa bardzo wskaźnik cena/metr, co zniechęca niektórych kupujących).
Uważaj również na oferty oznaczone jako 0% prowizji od sprzedajacego/kupujacego - bardzo często jest to również zwyczajne przerzucenie prowizji na drugą stronę, które komplikuje potem transakcje. Zapamiętaj – żadna firma nie robi transakcji za darmo.
Homestaging i promocja ogłoszeń w internecie.
Na fali deregulacji zawodu pośrednika (czyli likwidacji licenci pośrednika) o rozrostu branży zaczęły pojawiać się różne firmy, które rzekomo miały pomagać klientom w szybkiej sprzedaży nieruchomości. Homestaging to moda która przyszła do nas z USA i w największym skrócie polega na poniesieniu standardu mieszkania/nieruchomości przed sprzedażą, aby uzyskać wyższą cenę lub zwyczajnie przeyspieszyć proces sprzedaży.
Czy sprawdza się w praktyce – tak, zwłaszcza jeśli jest powiązany z profesjonalną sesją fotograficzną wykonaną w ciągu dnia. Mieszkania po sesjach homestagingowych są bardzo dobrze odbierane przez klientów i bardzo dobrze prezentuje się w internecie.
Masowa reklama- masowy spam.
Drugim zjawiskiem w branży jakie zauważyłem jest pojawienie się firm oferujących zamieszczenie ogłoszenia na (w zależności od oferty) 50-100 portalach związanych z reklamą nieruchomości. Nie jest to do końca sprawdzone rozwiązanie. Po pierwsze taka reklama ściągnie na Ciebie lawinę telefonów ze strony pośredników, a większość klientów i tak korzysta z usług agencji nieruchomości , zwłaszcza jeśli nie zna miasta w którym chciałaby mieszkać.
Po drugie nie jest sztuką zamieścić ogłoszenie w internecie tylko je potem po transakcji usunąć. Portale eksportują i wymieniają między sobą ogłoszenia – jeśli kupujący poprosi Cię o ich usunięcie, a firma która je zamieszczała – nie oferuje takiej opcji – czeka Cię sporo żmudnej pracy i straty czasu. Musisz wiedzieć, że dobrych portali jest może z 10 – reszta w dużej mierze powiela już istniejące oferty. Po co więc robić spam ze swojej? Raz umieszczone ogłoszenie i tak zginie w lawinie tych odświeżanych i nowych wprowdzanych przez pośredników.
Wiem, że uznasz mnie jako osobę stronniczą, bo sam jestem agentem od nieruchomości ale zadaj sobie podstawowe pytanie: po co płacić komuś za takie usługi skoro i tak cały proces sprzedaży musisz przeprowadzić sam?
Negocjacje cenowe w nieruchomościach.
Rozpoczynając transakcje zdecyduj na czym Ci zależy: szybkiej sprzedaży czy uzuskaniu lepszej ceny za nieruchomść i dłuższej sprzedaży. Pamiętaj, że obecnie wystepuje niedobór mieszkań więc często warto poczekać na lepszą ofertę w czasie. Twoim idealnym klientem jest osoba która doceni: lokalizacje mieszkania, jego wnętrze oraz możliwości aranżacji.
Jeśli nie chcesz osobiście przeprowadzać negocjacji cenowych możesz poprosić agenta, aby zrobił to w Twoim imieniu. Osoby zajmujące się obrotem nieruchomościami mają bardzo duże doświadczenie na tym polu. Agencja nieruchomości pomaga również w przeprowadzaniu transakcji i opracowaniu protokołu wydania mieszkania.
Sprzedaż mieszkania przez agencje nieruchomości jest również atrakcyjna w przypadku tzw. transakcji wiązanych: jeśli klient musi sprzedać nieruchomość, aby zakupić np. mieszkanie na rynku pierwotnym. Znacznie lepiej i szybciej takie transakcje są przeprowadzane przez pośredników.
Jak zatem wybrać dobrą agencję? Tak jak w każdej branży podstawa to referencje: warto spytać znajomych, oraz ludzi z branży: - jakie mają doświadczenia i które firmy polecają. Nie licz na fora internetowe: są dziś źródłem zwyczajnej reklamy i często czarnego PR.
Podsumujmy zatem co może dla Ciebie zrobić dobre biuro nieruchomości:
- przygotuje zdjęcia i fachowy opis oferty,
- wspólnie z klientem ustali cenę ofertową oraz oczekiwaną cenę transakcyjną,
- przeprowadzi kampanię marketingową,
- zgromadzi dokumenty niezbędne do transakcji,
- ustali daty prezentacji i terminy transakcji u notariusza,
- przygotuje protokół przekazania mieszkania,
- przygotować transakcję kupna innej nieruchomości w jednym czasie
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze szczegółową ofertą sprzedaży mieszkań i domów położonych na terenie Wrocławia i okolic. Telefon kontaktowy: +48-604-978-704.
- Najpopopularniejsze w serwisie:
Zarządzanie
najmem Wrocław Prowizja pośrednia nieruchomosci 2019 Nieruchomości luksusowe Wrocław